مقایسه و بررسی تلویزیون الجی نانو 90 و نانو 95

شاخص مقایسه و بررسی تلویزیون الجی نانو 90 و نانو 95

برند ال جی و کیفیت بالای تلویزیون ها

ال جی که یکی از بهترین تولید کننده های تلویزیون در سطح جهانی است، تلویزیون های قدرتمندی را تولید می کند. هر سال سری جدیدی از تلویزیون ها در دسترس کاربران قرار می گیرد. یکی از سری تلویزیون های موجود این برند که در سال 2020 به بعد عرضه شد سری نانو nano می باشد. سایزهای متفاوت و مدل هی متفاوت امان انتخاب را سخت می کنند. مقایسه و بررسی تلویزیون الجی نانو 90 و نانو 95 در این مقاله موضوع کار ما است. برای بررسی کامل و رسیدن به نتیجه مطلوب باید از ریشه هر دو شروع به بررسی کنیم. ساختار را مقایسه کنیم، کیفیت تصویر را بسنجیم و سیستم صوتی را با سیستم عامل اندازه گیری کنیم. تلویزیون ال جی نانو 90 در دو سری 2020 و 2021 در اختیار کاربران قرار گرفت.

تفاوت عمده این دو سری در ظاهر آنها به علاوه سیستم صوتی و ورودی ها است. نسخه 2020 سیستم عامل نسخه 5 اما نسخه 2021 نسخه 6 را دارا است. در عوض در نسخه 2021 ورودی کامپوزیت و کامپوننت وجود ندارد در حالی که در نسخه 2020 وجود دارند. سیستم صوتی هم در سری 2021 نسبت به 2020 پیشرفت کرده است. تلویزیون های نانو 90 در 4 سایز 55 و 65 و 75 و 86 اینچ به راحتی قابل خریداری است. کلیک فرمایید و آنها را مشاهده کنید. تلویزیون های نانو 95 نیز به همین صورت هستند. این مدل از تلویزیون های ال جی در دو سری 2020 و 2021 باز هم عرضه می شود. که تغییراتی نسبت به هم دارند. اگر بخواهیم از اصل موضوع دور نشویم بهتر است به ریل اصلی مقاله برگردیم.

مقایسه و بررسی تلویزیون الجی نانو 90 و نانو 95

 

مقایسه و بررسی تلویزیون الجی نانو 90 و نانو 95

هر دو تلویزیون نانو 90 و نانو 95 از سری نانوسل هستند. اما دارای تفاوت ها و شباهت های زیادی هستند. در ادامه سعی خواهیم کرد ابتدا طراحی، سپس کیفیت تصویر، سیستم صوتی هر دو و در آخر سیستم عامل و ورودی و خروجی ها را بررسی کنیم. با این کار به جواب کلی برای طرح سوال های خود می رسیم. هر دو تلویزیون مذکور بسیاز زیبا و قدرتمند هستند اما بسته به نیاز کاربر باید در جای درست خود قرار گیرند. سری نانوسل ال جی محبوبیت خاصی میان کاربران دارد. وجود کیفیت عالی و ویژگی گیمینگ در این تلویزیون ها به اصالت و قابلیت محصول خواهند افزود. این دو تلویزیون مبتنی بر فناوری نمایشگر LCD با وضوح 8K و طراحی مسطح می باشند. با این محصولات ال جی شما می توانید، لذت و هیجان را تجربه کنید.

 

 

مقایسه طراحی تلویزیون الجی نانو 90 و نانو 95

پس از ذکر موارد بالا حال به بررسی کلی هر دو محصول خواهیم پرداخت. از طراحی شروع می کنیم. نانو 95 و نانو 90 هر دو ساخت کره هستند اما مونتاژ نانو 95 توسط اندونزی و مونتاژ نانو 90 توسط هم کره و هم اندونزی صورت می گیرد طراحی هر دو تقریبا شبیه به هم است. هر دو محصول با زبان Cinema Screen 3 Sided با شما حرف می زنند. قاب باریک و پایه های دو شاخه از جنس فلز در هر دو به چشم می خورد. اما پشت تلویزیون با هم فرق دارد. علت این تفاوت به ورودی و خروجی هر دو بر می گردد. در نانو 90 ورودی کامپوزیت و کامپوننت وجود دارد حال اینکه 95 فاقد این ورودی ها است. در عوض نانو 95 از IR Blaster پشتیبانی می کند ولی نانو 90 این قابلیت را دارد.

تفاوت دیگر این دو از لحاظ ساختار به وزن بر می گردد. وزن تلویزیون نانو 95 از نانو 90 بیشتر است. به این صورت که نانو 95 دارای وزن 39.1 کیلوگرم می باشد و نانو 90 دارای وزن 34.9 می باشد. سوراخ های موجود برای وصل تلویزیون بر روی دیوار نیز متفاوت است. این فاصله در نانو 90 نسبت به نانو 95 بیشتر است. اندازه VESA یا محل نصب براکت 600×400 میلیمتر برای نانو 90 و 400×400 میلیمتر برای نانو 95 در نظر گرفته شده است. ابعاد نیز تغییرا جزئی نسبت به یکدیگر دارند. به صورت کلی نانو 95 باریک تر و ظریف تر است. با نگاه سطحی این تفاوت به چشم نمی خورد، ولی در اندازه گیری می توان این موضوع را درک کرد.

 

 

سیستم عامل متفاوت با هم

هر دو محصول به پلتفرم WebOS مجهز هستند. تفاوت کلی در نسخه آنها است. سیستم عامل نانو 95 نسخه 6 و نانو 90 نسخه 5 می باشد. پس قطعا قابلیت های نانو 95 بیشتر است. سریع تر و روان تر پلتفرم عمل می کند و دسترسی به محتوا به صورت گسترده صورت می گیرد. قدرت پردازش در نانو 95 بیشتر است و قابلیت های همچون ضبط برنامه، دانلود و نصب اپلیکیشن بهتر صورت می گیرد. البته ناگفته نماند این ویژگی ها به صورت کامل در نانو 90 هم به چشم می خورد. امکان جستجو صوتی و صدور فرامین به صورت صوتی وجود دارد. هر دو تلویزیون قادر هستند ساعت ها کاربر را جلوی خود بنشانند. ریموت کنترل محصول تغییراتی از لحاظ ظاهر به خود گرفته است.

کنترل از راه دور جادویی محبوب ال‌جی در سال 2021 بازطراحی شده است. به جای شکل منحنی که در سال‌های گذشته از آن استفاده می کردیم، اکنون با دکمه‌های دسترسی سریع‌تر به Netflix، Amazon Prime Video، Disney+ و فروشگاه برنامه، در دسترس شما است. عملکردی مشابه با کنترل از راه دور جادویی گذشته دارد، زیرا می‌توانید از آن با دکمه‌های سنتی خود استفاده کنید یا از نشانگر کنترل‌شده حرکتی مانند کنترل از راه دور Wii استفاده کنید. از طریق میکروفون داخلی، هم به دستیار گوگل و هم به الکسا دسترسی دارید و می‌توانید از آن بخواهید ورودی‌ها را تغییر دهد و محتوا را جستجو کند، اما نمی‌توانید از آن بخواهید تنظیمات را تغییر دهد.

 

سیستم عامل مقایسه و بررسی تلویزیون الجی نانو 90 و نانو 95

 

خروجی صدا متفاوت با کیفیت عالی

صدا در این دو محصول فوق العاده متفاوت اصلی. تلویزیون نانو 90 تنها 20 وات از خود صدا منتشر می کند اما تلویزیون نانو 95 دارای خروجی 40 وات است. در نانو 90 صدا از طریق دو بلندگو 10 واتی به نام Down Firing به گوش شما می رسد. اما در تلویزیون نانو 95 علاوه بر دو بلندگو 10 واتی Down Firing دو عدد ووفر 10 واتی نیز صدا را گسترده تر می کنند. به صورت کلی کیفیت صوتی نانو 95 خیلی بهتر از نانو 90 می باشد. حالات صدا در نانو 95 بیشتر از نانو 90 می باشند. که این خود نیز در ایجاد صدای زنده و کیفیت مطلوب موثر است. قابلیت اتصال سیستم صوتی نیز در هر دو وجود دارند. ولی پردازش و پخش صدا در نانو 95 بهترصورت می گیرد. تلویزیون را با بلوتوث به گوشی خود متصل کنید و از صدایی بی نظیر کیف کنید.

پردازش صدا در نانو 90 توسط α7 Gen3 AI Processor 4K صورت می گیرد. حال اینکه در نانو 95 توسط α9 Gen4 AI Processor 8K اجام می شود. پردازنده در نانو 95 دو نسل پیشرفته تر از نانو 90 می باشد. قابلیت های صوتی همگی پیشرفت کرده اند و صدا را بهتر به گوش کاربر می رسانند. در هر دو محصول محیط شناسایی می شود و صدا با توجه به توان به صورت مناسب انتشار می یابد. یکی دیگر از تفاوت های بخش صدا، حالت صدا در بازی می باشد که با نام Game Optimiser مشهور است. این قابلیت علاوه بر تصویر بر صدا نیز تاثیر می گذارد. Game Optimizer تنظیمات بهینه شده ای را برای ژانرهای مختلف بازی از جمله FPS، RPG و RTS فراهم می کند. برای کنترل بیشتر بر تنظیمات تصویر و صدا می توانید به همه چیز در یک مکان دسترسی داشته باشید.

تفاوت کیفیت تصویر در تلویزیون نانو 95 با نانو 90

کیفیت تصویر همچون شناسنامه یک محصول است که مورد توجه هر کاربری قرار می گیرد. پخش تصاویر در نانو 95 چهار برابر نانو 90 است! کیفیت تصویر 8K نانو 95 و 4K نانو 90 به خوبی این ادعا را اثبات می کنند. رزولوشن و قابلیت ها نیز در هر دو به صورت کاملا متمایز عرضه می گردد. رزولوشن نانو 95 به صورت افقی 7680 و رزولوشن عمودی 4320 پیکسل می باشد. یعنی ریزترین جزئیات با وضوح بالا قابل مشاهده هستند. رزولوشن نانو 90 نیز 3840×2160 می باشد که دقیقا نصف حالت بالا است. پردازشگری که در بالا صدا را ویرایش می کرد، در این قسمت هم این کار را با تفاوتی فاحش انجام می دهد. سعی نانو 95 بر ارتقا تصویر تا 8K می باشد. حال اینکه نانو 90 رسیدن به 4K را می طلبد.

نوع پنل در هر دو یکی است اما نور پس زمینه کاملا متفاوت است. تصاویر در تلویزیون نانو 95 با وضوح بیشتر، عمق رنگ بالاتر و کیفیت مطلوب تر به شما نمایش داده می شوند. همچنین نانو 95 دارای زمان پاسخگویی سریع و تاخیر ورودی کم برای بازی است. دارای یک پنل IPS با زوایای دید نسبتاً وسیع است، به هنگام مشاهده از زاویه، تصویر عالی به نظر می‌رسد. همچنین کنتراست بومی بالایی دارد، بنابراین رنگ‌های مشکی و خاکستری زنده به نظر می‌رسند، و ویژگی تیره‌کردن موضعی هر گونه برجسته‌سازی روشن را به خوبی نشان می دهد. از هر لحاظ که به این تلویزیون نگاه می کنید. جلوه بصری و هنری بهتری را می بینید. کیفیت تصویر در نانو 95 واقعا عالی است.

مقایسه و بررسی تلویزیون الجی nano 90 و nano 95

جمع بندی کلی

مقایسه و بررسی تلویزیون الجی نانو 90 و نانو 95 به پایان رسید حال به جمع بندی کلی می رسیم. تفاوت قیمت دو تلویزیون نانو 90 و نانو 95 ناچیز است. اما تفاوت ما بین قابلیت های بسیار زیاد است. از طراحی گرفته تا سیستم عامل و کیفیت صدا و کیفیت تصویر تلویزیون نانو 95 بهتر است. تیم تحلیلی آذین کالا خرید نانو 95 را به صرفه تر می داند. اما به صورت کلی جدا از سیستم عامل تفاوت میان صدا و تصویر در دو تلویزیون به شدت زیاد است. با کارشناسان ما در سایت آذین کالا تماس بگیرید و از محصولات ما در سایت دیدن فرمایید.

 

مقایسه و بررسی تلویزیون الجی نانو 90 و نانو 95

کاربر محتوی
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه