با فراکانس تصویر در تلویزیون آشنا شویم

توضیحات اجمالی

امروزه در سراسر جهان انواع و اجسام تلویزیون ها را مشاهده می کنیم. که هر کدام از تلویزیون ها یک میزان فرکانس خاص خود را دارند. در ابتدا لازم است شما این نکته را بدانید که هر فرکانس تصویر بیشتر باشد. در نهایت تصویر با کیفیت بهتر و عالی تری نمایش داده می شود. در مجموع برای یک کیفیت عالی و خوب در تل.یزیون یک سری مشخصه ها و ویژگی ها لازم است که در این نوشته به شرح یکی از آنها که فرکانس می باشد. که برای شما می توانید در انتخواب یک تلویزیون با کیفیت کمک کنندده باشد تا انتخوابی بهتر داشته باشید.

با فراکانس تصویر در تلویزیون آشنا شویم

شرح و مفهومی فرکانس

کاربرد فرکانس در تلویزیون ها برای نمایش تصویر و همچنین برای ارتقاء و بهبودی کیفیت تصویر استفاده می شود. وقتی عنوان می شود. که در یک تلویزیون فرکانس تصویر رابر با 60 هرتز می باشد. بدان معنی است که در آن تلویزیون هر فریم تصویر 60 بار باز نمایش می گردد تا نویز و بلور در آن تصویر از بین برود. گانا شما در برخی از تلویزیون ها در مشاهده مشخصات آنها به MR یا MOTION RATE بر خورد کرده اید. که به معنی 2 برابر فرکانس می باشد. که اکثر این وجود اصلاح در مشخصات یک تلویزیون هیچ تاثیری در کیفیت آن ندارد.

و صرفا جنبه تبلیغاتی دارد. به عنوان مثال در برخی از تکنولوژی ها سامسونگ که واژه MOTION RATE برابر با 120 هرتز نوشته شده یعنی اینکه آن تلویزیون فرکانس تصویر 60 هرتز 100 هرتز و یا 120 هرتز که در این بین بهترین آنها تلویزیون های با فرکانس 100 هرتز و 120 هرتز می باشد. اما یک سوال مطرح می شود. این است که چرا 120 هرتز با کیفیت ترین آنها است. نرخ فریم انواع محتوا در بازار معمولا 24 فریم ، 25 فریم ، 30 فریم 60 فریم هستند. البته محتوای با نرخ فریم 120 فریم هم وجود دارد.

شرح و مفهومی فرکانس

که بسیار کم یاب و نادر هستد. حالا اگر بخواهیم بدانیم که فرکانس 120 هرتز به چه طریقی آن ها را نمایش می دهد. محتوای 24 فریم فرکانس 120 هرتز به صورتی به نمایش در می آورد. که هر فریم 5 بار نمایش داده می شود. که این بدین معنی است که 24 فریم در مجموع باهم 120 بار باز نمایش می شوند. نویز و بلور آنها به یکی گرفته شده و از بین می رود. با این توضیح لازم به ذکر است که فرکانس تصویر بهتر است. که تعداد بازنمایش بیشتری را داشته باشد. و با اینکه بر فریم ها تقسیم بندی بیشتری را داشته باشد.

در این فرکانسها موجود در تلویزیون فرکانس 60 هرتز از استاندارد خوبی بر قرار است. فرکانس 120 هرتز هم فرکانس عالی و ایده ال و با کیفیت است. برای گیمر ها و با کسای که می خواهند فیلمها و ویژه و مسابقات ورزشی را با کیفیت بسیار بالا تماشا کنند. یکی تلویزیون با فرکانس بالا را باید انتخواب کند.

شرح و مفهومی فرکانس

برای جهت از اطلاع اخرین قیمت های آپدیت شده از فروشگاه آدین کالا 

 

یک نکته مهم در مورد فرکانس

اگر بخواهیم که کیفیت تصویر بهتر را داشته باشید. باید به جز فرکانس بالا از یک ورژن HDMI خوب بر خوردا می باشد. HDMI پورتی در تلویزیون است که ارسال و انتقال داده های صوتی و تصویری را بهره دارد. HDMI ورژن 2.0 دارای پهنای باند 18 گیگابایت بوده و قابلیت اتصال کیفیت تصویر 4K را در نرخ فرکانس 60 هرنز را دارد. مثلا اگر تلویزیونی با فرکانس 120 هرتز وجود دارد. که HDMI آن ورژن 2.0 می باشد.

اید بدانیم که تصویر 4K در نرخ 60 هرتز نمایش داده می شود. در این پورت با این ورژن توانایی ساپورت 120 هرتز را ندارد. اما اگر در همان تلویزیون ورژن HDMI آن 2.1 باشد. در آن پهنایی باند 48 مگابایت بوده د این پورت کییت تصویر 4K را با فرکانس 120 فریم و کیفیت تصویر 8K را در نرخ 60 فریم و 10K را در نرخ 30 فریم بر ثانیه انتقال می  دهد.

یک نکته مهم در مورد فرکانس

حرف آخر

اگر بخواهیم با تلویزیون تصویر بازی را نمایش دهید و با اینکه کنسول بازی را به تلویزیون وصل نماید و از بازی های با کیفیت 120 هرتز را بیشترین بهره و لذت را ببرید. باید یک تلویریون با فرکانس 120 هرتز و پوست HDMI ورژن 2.1. را انتخواب و استفاده کنید.

برای خرید و فرکانس بهتر در تلویزیون شما مشتریان می توانید برای خرید خود از فروشگاه آذین کالا خریداری نمایید.

سالار معروفی
ارسال دیدگاه